Skip to main content

 

S T A T U T

 

Split, 29.10.2024. godine

 

 

 

 

 

SADRŽAJ:

  1. OPĆE ODREDBE
  2. DJELATNOST CENTRA
  3. UNUTARNJE USTROJSTVO CENTRA
  4. TIJELA CENTRA
  5. RADNI ODNOSI
  6. UPIS U PROGRAME
  7. RASPOLAGANJE IMOVINOM I FINANCIJSKO POSLOVANJE CENTRA
  8. KVALITETA RADA CENTRA
  9. JAVNOST RADA
  10. POSLOVNA TAJNA
  11. OPĆI I POJEDINAČNI AKTI CENTRA
  12. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

 

Na temelju članaka 53. i  54. Zakona o ustanovama (Narodne Novine, broj 76/93, 29/97, 47/99, 35/08, 127/19 i 151/22) i članka 20. Odluke o osnivanju ustanove Centar za obrazovanje odraslih Ex Cathedra od 19.11.2001. godine, Upravno vijeće Centra za obrazovanje odraslih Ex Cathedra, uz suglasnost osnivača, zastupano po z. z. osnivača Auto škole Hajduk d.o.o. direktoru Denis Ožegoviću, dipl. ing., dana 29.10.2024. godine donosi

 

 

S T A T U T

Centra za obrazovanje odraslih

EX CATHEDRA

 

  1. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Statutom Centra za obrazovanje odraslih Ex Cathedra (u daljnjem tekstu: Statut) uređuje se status, naziv, sjedište, zastupanje i predstavljanje, djelatnost, unutarnje ustrojstvo, sastav, ovlasti i način odlučivanja pojedinih tijela, raspolaganje imovinom i financijsko poslovanje, opći akti, poslovna tajna, i druga pitanja od značenja za obavljanje djelatnosti i poslovanja Centra za obrazovanje odraslih Ex Cathedra (u daljnjem tekstu: Centar).

Članak 2.

Izrazi koji se koriste u ovom Statutu, a imaju rodno značenje, koriste se neutralno i odnose se jednako na muški i ženski rod.

Članak 3.

Centar će obavljati djelatnost obrazovanja i drugih djelatnosti sukladno članku 3. Zakona o ustanovama (NN 76/93, 29/97, 47/99, 35/08, 127/19, 151/22).

Članak 4.

Centar ima svojstvo ustanove te u pravnom prometu s trećima osobama nastupa samostalno i za svoje obveze odgovara cijelom svojom imovinom.

Centar može u pravnom prometu stjecati prava i preuzimati obveze, može biti vlasnikom pokretnih i nepokretnih stvari te može biti strankom u postupcima prema sudovima, drugim državnim organima i tijelima s javnim ovlastima.

Članak 5.

Centar je osnovan Odlukom  o osnivanju ustanove Centar za obrazovanje odraslih EX CATHEDRA od 19. studenog 2001. godine. Osnivač je Auto škola Hajduk d.o.o., Bihaćka 2 A iz Splita.

Centar posjeduje Rješenje o osnivanju ustanove, izdanog od Ministarstva prosvjete i športa, dana 04. siječnja 2002. godine.

Centar je upisan u sudski registar Trgovačkog suda u Splitu, Tt-02/328-4 MBS: 060182789, dana 04. ožujka 2002. godine.

Članak 6.

Sjedište ustanove je Split, Bihaćka 2 A. Odluku o promjeni sjedišta donosi osnivač uz suglasnost nadležnog ministarstva.

Članak 7.

Centar može imati podružnice (odjel, zavod, centar, i sl.).

Podružnice su ustrojstvene jedinice Centra koje obavljaju djelatnosti Centra određene Odlukom o osnivanju ili ovim Statutom.

Podružnice nisu pravne osobe, a njihovim poslovanjem prava i obveze stječe Centar.

Podružnice se osnivaju odlukom osnivača u skladu s odredbama zakona i osnivačkog akta.

Prijavu za upis podružnice u sudski registar podnosi Centar.

Na obavljanje djelatnosti podružnice na odgovarajuću način se primjenjuju odredbe ovog Statuta o obavljanju djelatnosti Centra.

Podružnica obavlja djelatnost i posluje pod nazivom ustanove i svojim nazivom, i mora pri tome navesti svoje sjedište i sjedište ustanove.

Članak 8.

Centar preko računa otvorenog kod nadležne poslovne banke ostvaruje financijska sredstva osigurana prodajom usluga i roba na tržištu, uplatom pravnih i fizičkih osoba – polaznika, najamnina, donacija i drugih izvora na način i pod uvjetima određenim zakonom.

Sredstvima koje Centar ostvari, raspolaže samostalno.

Članak 9.

Centar ima jedan pečat četvrtastog oblika sa slijedećim sadržajem:

– u prvom redu piše:   CENTAR ZA OBRAZOVANJE ODRASLIH

– u drugom redu piše: EX CATHEDRA

– u trećem redu je između dva hrvatska pletera piše: Bihaćka 2a, Split

Pečat koristi ravnatelj i druge ovlaštene osobe.

Pečat bez grba Republike Hrvatske, upotrebljava se za administrativno-financijsko poslovanje.

Članak 10.

Centar će koristiti i jedan pečat okruglog oblika s grbom Republike Hrvatske sukladno Pravilniku za primjenu zakona o pečatima i žigovima s grbom Republike Hrvatske (Narodne Novine, broj 93/95).

Pečat se koristi za ovjeravanje javnih isprava koje izdaje Centar.

Pečat je promjera 38 mm.

Sadržaj gore navedenog pečata bio bi slijedeći:

„CENTAR ZA OBRAZOVANJE ODRASLIH EX CATHEDRA“ (u gornjem koncentričnom krugu oko grba Republike Hrvatske, koji se nalazi u sredini pečata), a ispod ovog natpisa koncentrično „Bihaćka 2a, Split“ (u donjem koncentričnom krugu oko grba Republike Hrvatske) i „Republika Hrvatska“ (ovaj naziv mora biti ispisan većim slovima od teksta ostalog sadržaja pečata, a nalazi se na koncentričnom krugu na donjem dijelu pečata), a brojčana oznaka „1“ iznad tog natpisa.

Članak 11.

Svi tekstovi na pečatima iz članka 9. i 10. ovog Statuta, ispisani su na hrvatskom jeziku i latiničnom pismu.

Članak 12.

Ravnatelj će u službenim prostorijama koristiti i čuvati pečat ili pismeno odrediti kojem radniku povjeriti pečat iz članka 10. na uporabu.

Ravnatelj je dužan osobi iz stavka 1. ovoga članka osigurati uvjete za sigurno čuvanje pečata.

Osoba iz stavka 1. ovoga članka ne smije pečat tijekom radnog vremena ostavljati bez nadzora, a nakon završetka radnog vremena dužan je pečat pohraniti tako da se onemogući pristup neovlaštenih osoba pečatu.

Članak 13.

Eventualni nestanak pečata s grbom Republike Hrvatske odmah treba prijaviti Ministarstvu uprave.

Uz prijavu nestanka pečata mora se navesti promjer, redni broj i sadržaj nestalog pečata.

Korisnik pečata s grbom Republike Hrvatske koji je prijavio nestanak pečata podnijeti će zahtjev za davanje odobrenja za izradu pečata sa oznakom prvog slijedećeg slobodnog rednog broja nakon pečata istog promjera za koji mu je izdano odobrenje.

  1. DJELATNOST CENTRA

Članak 14.

Centar obavljati će djelatnosti upisane u sudski registar.

NAZIV DJELATNOSTI:

80.4 Obrazovanje odraslih i ostalo obrazovanje

* premještanje vozila

* osposobljavanje kandidata za vozače

* poslovi organiziranja vozačkih ispita

* tehnički pregledi vozila

Centar može mijenjati svoju djelatnost samo uz prethodnu suglasnost Osnivača i pod uvjetima propisanim zakonom.

Članak 15.

Centar obavlja djelatnost na temelju okvirnog godišnjeg plana i programa rada.

Okvirni godišnji plan i program donosi Upravno vijeće na prijedlog ravnatelja do 1. veljače za tekuću kalendarsku godinu.

Okvirnim godišnjim planom i programom utvrđuju se poslovi, aktivnosti, mjesto, vrijeme, način i izvršitelji poslova, a osobito sadrži:

– popis planiranih poslova i aktivnosti;

– podatke o organizaciji rada i

– plan rada andragoškog voditelja.

Kurikulum Centra donosi se na temelju nacionalnog kurikuluma, a utvrđuje dugoročne i kratkoročne planove i program rada.

Kurikulum Centra donosi Upravno vijeće na prijedlog Stručnog vijeća u rokovima propisanim zakonom.

Članak 16.

Centar obavlja djelatnost provedbe formalnih i neformalnih programa.

Djelatnost formalnog obrazovanja Centar obavlja na temelju programa obrazovanja i programa vrednovanja skupova ishoda učenja kao javnu službu.

Programe obrazovanja i vrednovanja donosi Centar uz prethodno pozitivno mišljenje Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (dalje u tekstu: Agencije), osim onih programa

obrazovanja za koja je zakonom propisano da ih odlukom donosi ministar nadležan za poslove obrazovanja ili druge poslove.

Programi obrazovanje izvode se redovnom nastavom, konzultativno-instruktivnom nastavom, dopisno-konzultativnom nastavom i nastavom na daljinu, odnosno na drugi način propisan zakonom ili drugim aktima.

Programe obrazovanja i vrednovanja Centar je obvezan unijeti u Nacionalni informacijski sustav obrazovanja odraslih (dalje u tekstu: NISOO).

Članak 17.

Programi obrazovanja izvode se na hrvatskom jeziku i latiničnom pismu, a na nekom od stranih jezika uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za poslove obrazovanja ili drugih poslova, osim u slučajevima propisanim zakonom.

Članak 18.

U okviru obavljanja djelatnosti formalnog obrazovanja Centar na temelju javne ovlasti izdaje javne isprave o kojima vodi evidenciju, sukladno zakonu i drugim propisima te općim aktima.

Centar može izdati javnu ispravu samo ako ima rješenje nadležnog ministarstva o izvođenju programa obrazovanja ili programa vrednovanja.

Članak 19.

Centar vodi andragošku dokumentaciju i evidencije o svojoj djelatnosti, polaznicima i pristupnicima te djelatnicima Centra u skladu s odredbama zakona, općih akata i drugih propisa.

Dokumentacija i evidencije iz stavka 1. ovog članka mogu se voditi i u elektroničkom obliku.

Centar  je dužan voditi i koristiti dokumentaciju i evidenciju iz stavka 1. ovog članka u skladu s posebnim propisima.

  1. UNUTARNJE USTROJSTVO CENTRA

Članak 20.

Unutar Centra mogu se ustrojiti unutarnje ustrojstvene jedinice.

Unutarnjim ustrojstvom osigurava se racionalan i učinkovit rad Centra te se povezuju svi oblici rada i djelatnosti prema vrsti i srodnosti programa i poslova.

Unutarnje ustrojstvene jedinice nemaju status pravne osobe i ne sudjeluju u pravnom prometu.

  1. TIJELA CENTRA

Članak 21.

Tijela Centra su Upravno vijeće i ravnatelj.

Stručno tijelo Centra je Stručno vijeće.

Centar može imati druga stalna ili povremena stručna, savjetodavna ili nadzorna tijela.

UPRAVNO VIJEĆE

Članak 22.

Centrom upravlja Upravno vijeće koje ima tri člana.

Dva člana imenuje Osnivač, a jednog člana biraju radnici iz reda zaposlenika.

Mandat članova Upravnog vijeća je 4 godine a počinje teći danom konstituiranja Upravnog vijeća.

Članak 23.

Članu Upravnog vijeća može prestati mandat i prije isteka vremena na koji je izabran:

– razrješenjem,

– smrću,

– na osobni zahtjev,

– ako ne obavlja svoju dužnost u skladu sa zakonom, odlukom o osnivanju, Statutom Centra i aktima Osnivača te ako svojim ponašanjem povrijedi ugled i dužnost koju obnaša, a predstavniku radnika i u slučaju prestanka radnog odnosa.

Odluku o razrješenju člana Upravnog vijeća donosi Osnivač, odnosno radnici za svog predstavnika.

Na mjesto člana Upravnog vijeća kojemu je mandat prestao sukladno stavka 1. ovoga članka, novi član se imenuje, odnosno bira na vrijeme do isteka mandata za koji je izabran, odnosno imenovan član kojemu je mandat prestao.

Članak 24.

Nakon imenovanja, odnosno biranja članova Upravnog vijeća, prva konstituirajuća sjednica Upravnog vijeća saziva se najkasnije u roku od 30 dana.

Članak 25.

Konstituirajuću sjednicu Upravnog vijeća saziva ravnatelj Centra.

Konstituirajućom sjednicom rukovodi ravnatelj Centra do imenovanja predsjednika Upravnog vijeća.

Članak 26.

Poziv za konstituirajuću sjednicu obvezno sadrži:

– izvješće predsjedatelja sjednice o imenovanim članovima Upravnog vijeća;

– verifikaciju mandata članova Upravnog vijeća;

– izbor predsjednika Upravnog vijeća.

Članak 27.

Predsjednika Upravnog vijeća biraju članovi Upravnog vijeća međusobno, na prvoj konstituirajućoj sjednici, koju saziva i do izbora predsjednika istom predsjedava ravnatelj.

O kandidatima za predsjednika Upravnog vijeća članovi Upravnog vijeća odlučuju javno dizanjem ruku.

Za predsjednika Upravnog vijeća izabran je predloženi kandidat koji je dobio većinu glasova članova Upravnog vijeća.

Članak 28.

Predsjednik Upravnog vijeća bira se na vrijeme od četiri godine.

Na prestanak mandata predsjednika Upravnog vijeća na odgovarajući način primjenjuju se odredbe ovog Statuta o prestanku mandata članova Upravnog vijeća.

Članak 29.

Upravno vijeće radi na sjednicama.

Predsjednik Upravnog vijeća saziva i predsjeda sjednicama Upravnog vijeća.

U slučaju odsutnosti, odnosno spriječenosti predsjednika, sjednicom Upravnog vijeća saziva i predsjedava zamjenik predsjednika kojeg odredi predsjednik.

Predsjedavatelj Upravnog vijeća je dužan sazvati sjednicu po potrebi. Prijedlog za saziv sjednice može dati svaki član Upravnog vijeća, ravnatelj i Osnivač.

Na sjednicama Upravnog vijeća odlučuje se javnim glasovanjem.

Glasovanje se može provesti tajno kada je to određeno zakonom ili kada Upravno vijeće odluči da se o pojedinim pitanjima glasa tajno.

Upravno vijeće odlučuje većinom glasova ukupnog broja članova.

Predsjedavatelj Upravnog vijeća potpisuje akte i odluke koje donosi Upravno vijeće.

Članak 30.

U radu Upravnog vijeća bez prava odlučivanja sudjeluje ravnatelj, a druge osobe uz odobrenje predsjedavatelja Upravnog vijeća.

Članak 31.

Na sjednicama Upravnog vijeća vodi se zapisnik koji potpisuju predsjedavatelj Upravnog vijeća i zapisničar.

Članak 32.

Predsjednik i članovi Upravnog vijeća mogu ostvarivati naknadu za rad u Upravnom vijeću, ako Centar za tu namjenu ima osigurana sredstva.

Visinu i način ostvarivanja prava na naknadu iz stavka 1. ovog članka uređuje se odlukom Osnivača.

Članak 33.

Upravno vijeće može osnivati radna tijela za obavljanje poslova određenih zakonom, za proučavanje pojedinih pitanja ili pripremanje pojedinih akata.

Članove radnih tijela imenuje Upravno vijeće na vrijeme koje je potrebno za obavljanje određene zadaće.

Odlukom iz stavka 2. ovog članka utvrđuje se sastav, broj članova, djelokrug i način rada radnih tijela.

Upravno vijeće može ukinuti radna tijela iz stavka 1. ovog članka, odnosno razriješiti pojedinog člana radnog tijela i prije isteka vremena na koje je imenovano.

Članak 34.

Članovi radnih tijela iz članka 33. ovog Statuta imenuju se iz redova radnika u Centru.

Iznimno, kada je propisano da određeno radno tijelo mora imati sastav koji ne može osiguravati iz redova radnika u Centru ili kada je to prema naravi zadaće prijeko potrebno, Upravno vijeće za člana radnog tijela može imenovati i osobu izvan Centra.

Članak 35.

Upravno vijeće Centra obavlja poslove određene zakonom, a osobito:

– donosi uz prethodnu suglasnost Osnivača:

– Statut Centra te njegove izmjene i dopune, na prijedlog ravnatelja;

– druge opće akte kada je to propisano zakonom i drugim propisima, ovom Odlukom ili

Statutom Centra, na prijedlog ravnatelja;

– donosi na prijedlog ravnatelja:

– opće akte Centra utvrđene Statutom i zakonskim propisima;

– okvirni godišnji plan i program rada i nadzire njegovo izvršenje;

– financijski plan i godišnji proračun;

– odluku o upisu polaznika u programe obrazovanja i natječaj za upis;

– donosi:

– Poslovnik o radu Upravnog vijeća;

– Kurikulum Centra na prijedlog Stručnog vijeća Centra;

– programe rada i razvoja Centra i nadzire njegovo izvršenje;

– druge akte Centra u skladu sa zakonom, osnivačkim aktom i Statutom Centra te drugim

općim aktima Centra;

– odlučuje:

– o stjecanju, otuđenju i opterećenju imovine Centra, osim nekretnina, čija je pojedinačna vrijednosti od 7.000,00 eura do 20.000,00 eura, bez PDV-a;

– o raspodjeli sredstava i dobiti za obavljanje djelatnosti;

– o izvješćima ravnatelja o radu Centra;

– raspisuje i provodi natječaj za ravnatelja Centra;

– predlaže Osnivaču:

– kandidata za ravnatelja Centra na temelju provedenog javnog natječaja;

– razrješenje ravnatelja u skladu sa zakonom te drugim propisima;

– promjenu djelatnosti Centra;

– predlaže ravnatelju donošenje odluke o zasnivanju i prestanka radnog odnosa radnika Centra;

– predlaže ravnatelju mjere u cilju ostvarivanja politike poslovanja Centra te osnovne smjernice za rad i poslovanje Centra;

– daje Osnivaču i ravnatelju prijedloge i mišljenja o pitanjima važnim za rad Centra

– razmatra rezultate obrazovnog rada;

– te donosi odluke i obavlja druge poslove određene zakonom, osnivačkim aktom i ovim Statutom.

RAVNATELJ

Članak 36.

Ravnatelj je poslovodni i stručni voditelj ustanove.

Ravnatelj ima ovlasti i prava sukladno zakonu, odluci o osnivanju, Statutu i drugim općim aktima Centra.

Ravnatelj ne može bez posebne ovlasti Upravnog vijeća ili Osnivača ustanove, odnosno tijela kojeg je osnivač odredio, nastupati kao druga ugovorna strana i s ustanovom sklapati ugovore u svoje ime i za svoj račun, u svoje ime a za račun drugih osoba, ili u ime i za račun drugih osoba.

Ravnatelj može dati punomoć drugoj osobi da zastupa Centar u pravnom prometu. Punomoć može dati samo u granicama svojih ovlasti, a daje se sukladno odredbama zakona kojim se uređuju obvezni odnosi.

Članak 37.

Ravnatelj obavlja slijedeće poslove:

– organizira i vodi rad i poslovanje Centra;

– predstavlja i zastupa Centar;

– poduzima sve pravne radnje u ime i za račun Centra;

– zastupa Centar u svim postupcima pred sudovima i ovlaštenim javnopravnim tijelima i odgovaran je za zakonitost rada Centra;

– predlaže Upravnom vijeću:

– statut i druge opće akte Centra;

– financijski plan te godišnji proračun;

– okvirni godišnji plan i program rada;

– odlučuje o zasnivanju radnog odnosa na prijedlog Upravnog vijeća;

– samostalno odlučuje u slučaju zasnivanja radnog odnosa bez natječaja na određeno vrijeme, kada obavljanje poslova ne trpi odgodu, do zasnivanja radnog odnosa na temelju natječaja ili na drugi propisan način ali ne dulje od 60 dana;

– priprema, saziva i vodi sjednice Stručnog vijeća;

– saziva konstituirajuću sjednicu Upravnog vijeća Centra te sudjeluje u radu Upravnog vijeća bez prava odlučivanja;

– samostalno odlučuje o nabavci roba, usluga, radova te stjecanju imovine, osim nekretnina, čija je ukupna pojedinačna vrijednost manja od 7.000,00 eura bez PDV-a;

– brine o pravima, interesima i sigurnosti polaznika, pristupnika i djelatnika Centra;

– obavlja druge poslove utvrđene zakonom, na zakonu utemeljenim propisima te općim aktima Centra.

Članak 38.

Za ravnatelja se može imenovati osoba koja, pored općih uvjeta propisanih zakonom, ima završen diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili specijalistički diplomski stručni studij ili s njim izjednačen studij društvenog ili humanističkog smjera i najmanje pet godina radnog staža u struci te ispunjava druge uvjete propisane Statutom.

Članak 39.

Za ravnatelja ne može biti imenovana osoba:

– kojoj je sudskom odlukom zabranjeno obavljanje dužnosti ravnatelja, dok ta zabrana traje,

– kojoj je izrečena mjera koja ima pravnu posljedicu nemogućnosti obavljanja funkcije ravnatelja,

– koja je pravomoćno osuđena za kaznena djela propisana Kaznenim zakonom sukladno odredbama posebnog zakona

– protiv koje se vodi kazneni postupak za kaznena djela propisana Kaznenim zakonom sukladno odredbama posebnog zakona

– zbog drugih razloga propisanih zakonom.

Članak 40.

Ravnatelj se imenuje na razdoblje od četiri godine, a može biti i na neodređeno vrijeme.

Ista osoba može biti ponovno imenovana.

Ravnatelja imenuje i razrješava Upravno vijeće.

Članak 41.

Ravnatelj je rukovodeće osoblje, ovlašten voditi poslove poslodavca i koji samostalno donosi odluke o organizaciji rada i poslovanja poslodavca, te se na ravnatelja ne primjenjuju odredbe zakona o radnom vremenu, stanci te dnevnom i tjednom odmoru, ako je s poslodavcem ugovorio samostalnost u njihovom određivanju.

Članak 42.

Ravnatelj ima prava, ovlasti i obveze utvrđene zakonom, a posebno:

– organizira i vodi rad i poslovanje Centra;

– poduzima sve pravne radnje u ime i za račun Centra, zastupa Centar u postupcima pred sudovima, upravnim i drugim tijelima, te pravnim osobama s javnim ovlastima;

– odgovora za zakonitost rada Centra;

– saziva prvu sjednicu novoizabranog Upravnog vijeća i rukovodi istom do imenovanja predsjednika Upravnog vijeća;

– predlaže Upravnom vijeću opće akte te izmjene i dopune općih akata za koje je zakonom i ovim Statutom propisano da ih donosi Upravno vijeće;

– donosi akte za koje je zakonom i ovim Statutom utvrđeno da ih donosi ravnatelj;

– predlaže Upravnom vijeću okvirni godišnji program rada Centra i financijski plan te način raspodjele dobiti;

– podnosi Upravnom vijeću godišnje izvješće o radu Centra i izvješće o financijskom poslovanju;

– izvješćuje Upravno vijeće i Osnivača o poslovanju Centra;

– provodi odluke Upravnog vijeća;

– odlučuje o zasnivanju radnog odnosa uz prethodnu suglasnost Upravnog vijeća Centra te sklapa ugovore o radu s radnicima Centra i donosi odluke iz radnog odnosa i u svezi s radom u prvom stupnju, ako zakonom ili drugim propisom nije drukčije određeno;

– osniva tijela za obavljanje poslova određenih zakonom, za proučavanje pojedinih pitanja ili pripremanje pojedinih akata u skladu sa svojim ovlastima;

-OVDJE RAVNATELJ

– planira rad, saziva i vodi sjednice Stručnog vijeća;

– brine o pravima, interesima i sigurnosti polaznika, pristupnika i djelatnika Centra;

– obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, ovim Statutom i općim aktima Centra.

Članak 43.

Ravnatelj je samostalan u svom radu, a za svoj rad odgovora Upravnom vijeću i Osnivaču.

Članak 44.

Ravnatelj može biti razriješen prije isteka na koji je imenovan.

Upravno vijeće dužno je razriješiti ravnatelja:

  1. ako ravnatelj sam zatraži razrješenje u skladu s ugovorom o radu,
  2. ako nastanu takvi razlozi koji po posebnim propisima ili općim propisima o radu dovode do prestanka radnog odnosa,
  3. ako ravnatelj ne postupa sukladno propisima ili općim aktima Centra, ili neosnovano ne izvršava odluke tijela ustanove ili postupa protivno njima,
  4. ako ravnatelj svojim nesavjesnim ili nepravilnim radom prouzroči Centru veću štetu ili ako zanemaruje ili nesavjesno obavlja svoje dužnosti tako da su nastale ili mogu nastati veće smetnje u obavljanju djelatnosti ustanove,
  5. ako ravnatelj prema zakonu kojim se uređuju trgovačka društva ne može biti članom uprave trgovačkog društva.

Članak 45.

U slučaju razrješenja ravnatelja imenovat će se vršitelj dužnosti ravnatelja, a Centar je dužan raspisati natječaj za imenovanje ravnatelja u roku 30 dana od dana imenovanja vršitelja dužnosti.

Članak 46.

Razriješena osoba može odluku o razrješenju pobijati tužbom pred nadležnim sudom u roku od trideset dana od dana zaprimanja odluke o razrješenju ako smatra kako nisu postojali razlozi za

razrješenje iz članka 44. ovoga Statuta ili je u postupku donošenja odluke o razrješenju došlo do povrede koja je značajno utjecala na ishod postupaka.

ANDRAGOŠKI VODITELJ

Članak 47.

Uz poslove iz članka 42. ovog Statuta, pod uvjetima određenim zakonom, ravnatelj može obavljati i poslove andragoškog voditelja.

Andragoški voditelj je odgovoran za stručni rad ustanove, a obavlja poslove vezane uz:

– organizaciju cjelokupnog procesa obrazovanja i vrednovanja

– procjenu i usmjeravanje polaznika u odabiru programa obrazovanja i programa vrednovanja

– upis polaznika u program obrazovanja i pristupnika u program vrednovanja

– način izvođenja nastave, kvalitetu poučavanja i vrednovanja

– ostvarivanje prava i obveza polaznika, kao i praćenje rezultata vrednovanja polaznika programa obrazovanja odraslih

– izradu programa obrazovanja ili programa vrednovanja koje predlaže ustanova

– provođenje programa vrednovanja sukladno načelima propisanim zakonom

– poslove vezane uz profesionalno usmjeravanje i razvoj karijere polaznika koji uključuju savjetodavnu pomoć i podršku u prolaženju programa obrazovanja i programa vrednovanja

– vođenje propisane andragoške dokumentacije i propisanih evidencija

– izdavanje javnih isprava te

– izvodi nastavu pod uvjetima određenim zakonom

– druge poslove važne za obrazovanje odraslih u ustanovi.

Izuzev stavka 1. ovog članka, Centar na poslovima andragoškog voditelja može zaposliti osobu koja ima završen diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili specijalistički diplomski stručni studij te najmanje četiri godine radnog iskustva na odgojno-obrazovnim poslovima u ustanovama u sustavu odgoja i obrazovanja.

Na poslovima andragoškog voditelja sukladno stavku 3. ovog članka može se zaposliti i osoba koja ima cjelovitu kvalifikaciju završenog studijskog programa s područja andragogije.

U slučaju iz stavka 1. ovog članka ravnatelj mora ispunjavati uvjete propisane stavkom 3.

STRUČNA TIJELA

STRUČNO VIJEĆE

Članak 48.

Stručno vijeće je stručno tijelo Centra kojeg čine nastavnici i radnici iz odjela obrazovanja.

Stručno vijeće imenuje ravnatelj odlukom, a sukladno okvirnom godišnjem planu i programu Centra i programima obrazovanja koji se provode.

Članak 49.

Stručno vijeće radi na sjednicama.

Sjednice stručnog vijeća saziva i vodi ravnatelj Centra ili osoba koju on ovlasti.

Članak 50.

Stručno vijeće obavlja poslove:

– vezane uz izvođenje nastavnog plana i programa te promicanja stručnog rada Centra,

– sudjeluje u izradi prijedloga okvirnog godišnjeg plana i programa rada Centra,

sudjeluje u izradi i predlaže Upravnom vijeću Kurikulum Centra Kurikulum,

– ocjenjuje stručne rezultate obrazovnog rada,

imenuje povjerenstva ili druga stručna tijela za polaganje ispita i drugih poslova provedbe programa obrazovanja ili vrednovanja,

– vodi brigu o uspješnom ostvarivanju obrazovnog rada te oblicima i metodama rada,

– daje Upravnom vijeću i ravnatelju mišljenja glede organizacije rada i razvitka djelatnosti,

– obavlja i druge poslove određene zakonom, aktom o osnivanju ili ovim Statutom.

OSTALA TIJELA

Članak 51.

Centar može osnovati privremena ili stalna stručna tijela za obavljanje poslova određenih zakonom te općim aktima Osnivača ili Centra.

Odluku o imenovanju članova tijela iz stavka 1. ovog članka donosi Upravno vijeće ili ravnatelj Centra sukladno zakonu, drugim propisima i općim aktima Centra, a kojom se određuje broj članova, sastav, djelokrug i način djelovanja tijela.

Iznimno od stavka 2. ovog članka, odluku o imenovanju tijela radi obavljanja poslova provedbe programa obrazovanja ili vrednovanja u skladu s odredbama zakona i drugih akata donosi Stručno vijeće Centra.

Odluku o imenovanju članova stručnog tijela radi utvrđivanja programskih razlika za polaznike programa obrazovanja odraslih donosi ravnatelj Centra.

  1. RADNI ODNOSI

Članak 52.

Radnici Centra zasnivaju radni odnos s Centrom sukladno odredbama zakona kojim su uređeni radni odnosi ili ostvaruju suradnju sukladno odredbama zakona kojima su uređeni obvezni odnosi.

Zasnivanje i prestanak radnog odnosa obavlja se sukladno zakonu, podzakonskim propisima i općim aktima Centra.

O zasnivanju i prestanku radnog odnosa odlučuje ravnatelj na prijedlog Upravnog vijeća.

Ravnatelj samostalno odlučuje u slučaju zasnivanja radnog odnosa bez natječaja na određeno vrijeme, kada obavljanje poslova ne trpi odgodu, do zasnivanja radnog odnosa na temelju natječaja ili na drugi propisan način ali ne dulje od 60 dana.

  1. UPIS U PROGRAME

Članak 53.

Upis u program obrazovanja obavlja se na temelju odluke koje donosi Upravno vijeće Centra na prijedlog ravnatelja.

Centar je dužan objaviti uvjete i način upisa polaznika, rokove upisa i početka nastave, osim ako se program obrazovanja odraslih obavlja na zahtjev i za potrebe druge pravne osobe.

Članak 54.

Polaznik ili pristupnik može biti osoba s navršenih najmanje 14 (četrnaest) godina života koja ispunjava ostale uvjete propisane programom.

Status polaznika stječe se upisom u program obrazovanja, a prestaje završetkom programa obrazovanja koji je polaznik pohađao, ispisom iz programa obrazovanja ili na drugi način predviđen ugovorom o obrazovanju kojim polaznik i Centar uređuju međusobna prava i obveze.

Osoba koja ispunjava uvjete iz stavka 1. ovog članka stječe status pristupnika prijavom za postupak vrednovanja. Status pristupnika prestaje završetkom postupka vrednovanja prethodnog učenja na koji se pristupnik prijavio.

Centar je dužan s polaznikom ili pristupnikom sklopiti ugovor kojim se uređuju međusobna prava i obveze.

Članak 55.

Centar je dužan provedbu programa obrazovanja prilagoditi prethodnom obrazovanju, znanju, vještinama i sposobnosti polaznika, a za osobe s invaliditetom osigurati razumne prilagodbe metoda, načina i oblika rada te druge oblike potpora.

Ostala prava i obveze polaznika i pristupnika osiguravaju se u skladu sa zakonom, na zakonu utemeljenim propisima te općim aktima Centra.

Članak 56.

Centar će priznati prethodno stečene skupove ishoda učenja za koje polaznik posjeduje javnu ispravu ako su dio kvalifikacije koju polaznik želi dodatno steći, a koja je upisana u Registar Hrvatskog kvalifikacijskog okvira (dalje u tekstu: HKO-a).

Iznimno od stavka 1. ovog članka, polaznicima koji su stekli kvalifikaciju prije upisa standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja u HKO-a kao dokaz o stečenim ishodima učenja može se priznati javna isprava, a ako to nije moguće, provodi se postupak vrednovanja prethodnog učenja.

Iznimno od stavka 1. ovog članka, ako polaznik ne posjeduje javnu ispravu za provjeru stečenih znanja i vještina, provodi se postupak vrednovanja prethodnog učenja.

Polazniku koji je u procesu vrednovanja prethodnog znanja dokazao posjedovanje znanja i vještina, u djelu programa ili u cjelini, proporcionalno se skraćuje trajanje obrazovanja.

Polaznicima obrazovanja odraslih koji nisu stekli cjelovitu kvalifikaciju na razinama 1 ili 3 ili 4.1. i 4.2. HKO-a omogućava se nastavak obrazovanja, uz priznavanja stečenih ishoda učenja, što se dokazuje javnom ispravom.

Članak 57.

Vanjsko vrednovanje skupova ishoda učenja polaznika može se provoditi tijekom obrane završnog rada i završne provjere u sklopu programa obrazovanja ili provjere ishoda učenja u sklopu programa vrednovanja, osim programa koji na temelju drugih propisa završavaju posebnim postupkom vanjskog vrednovanja.

Vanjsko vrednovanje skupova ishoda učenja polaznika u nadležnosti je Agencije.

Agencija donosi plan provedbe vanjskog vrednovanja skupova ishoda učenja.

Centar je obvezan prijaviti Agenciji popis kandidata i termine završne provjere ili obrane završnog rada najkasnije 15 dana prije njihovog održavanja.

  1. RASPOLAGANJE IMOVINOM I FINANCIJSKO POSLOVANJE CENTRA

Članak 58.

Imovinu Centra čine sredstva koja osigurava Osnivač na ime sredstava za početak rada, sredstva stečena pružanjem usluga i prodajom proizvoda, sredstva stečena od Osnivača, sredstva stečena donacijama stranih i domaćih pravnih osoba i sredstva pribavljena iz drugih izvora..

Sredstva za rad koja su pribavljena od Osnivača, stečena pružanjem usluga i prodajom proizvoda ili su pribavljena iz drugih izvora čine imovinu Centra.

Moguća dobit Centra utvrđuje se na kraju financijske godine.

Ako u obavljanju svoje djelatnosti Centar ostvari dobit, ostvarena se dobit upotrebljava za obavljanje i razvoj djelatnosti ustanove, o čemu može odlučiti Osnivač.

Dobit se može upotrijebiti i na druge načine, uz odgovarajuću primjenu propisa o trgovačkim društvima, o čemu može odlučiti Osnivač.

Ako Centar iskaže gubitak na kraju financijske godine, gubitak će se pokriti sukladno odluci Osnivača.

Članak 59.

O imovini Centra dužni su skrbiti svi radnici Centra.

Članak 60.

O korištenju i raspolaganju imovinom Centra odlučuje Osnivač, Upravno vijeće i ravnatelj sukladno zakonu, osnivačkom aktu i ovom Statutu.

Članak 61.

O stjecanju, opterećivanju i otuđivanju imovine Centra, osim nekretnina, odlučuje:

– ravnatelj samostalno, kada vrijednost imovine ne prelazi iznos od 7.000,00 eura bez PDV-a;

– Upravno vijeće Centra kada vrijednost imovine prelazi iznos od 7.000,00 eura, a manja je od 20.000,00 eura bez PDV-a;

– Upravno vijeće Centra uz prethodnu pisanu suglasnost Osnivača kada vrijednost imovine prelazi iznos od 20.000,00 eura bez PDV-a.

O stjecanju, opterećivanju i otuđivanju nekretnina odlučuje Osnivač.

Članak 62.

Ugovore o nabavi sredstava potrebnih za obavljanje djelatnosti Centra ne može sklapati prije nego se za tu svrhu osiguraju financijska sredstva sukladno zakonu.

  1. KVALITETA RADA CENTRA

Članak 63.

Centar provodi samovrednovanje kvalitete u obrazovanju kontinuiranim vrednovanjem polaznika i pristupnika, ustanove, obrazovnih programa i njihove provedbe prema smjernicama, alatima i područjima koje donosi agencija nadležna za poslove obrazovanja odraslih.

O provedenom samovrednovanju Centar sastavlja izvješće.

Učinkovitost postupka samovrednovanja i redovitost provedbe provjerava se u postupku vanjskog vrednovanja koje provodi nadležna Agencija.

Članak 64.

Nastavnici, andragoški voditelji i ravnatelji imaju pravo i obvezu trajno se stručno usavršavati i osposobljavati u sektorskom području i području andragoških kompetencija, o čemu se u Centru vodi evidencija.

  1. JAVNOST RADA

Članak 65.

Rad Centra je javan.

O obavljanju svoje djelatnosti, ili dijela djelatnosti i načinu pružanja usluga, Centar obavještava  pravne osobe, građane i druge korisnike:

– sredstvima javnog priopćavanja,

– održavanjem skupova i savjetovanja,

– izdavanjem publikacija,

– podnošenjem redovitih izvješća ovlaštenim upravnim tijelima i Osnivaču,

– na drugi primjeren način.

Članak 66.

Centar će uskratiti davanje informacija, odnosno uvid u dokumentaciju ako je to u skladu s odredbama o zaštiti tajnosti podataka te zaštiti osobnih podataka.

Članak 67.

O uvjetima i načinu rada Centra, Upravno vijeće i ravnatelj izvješćuju radnike Centra:

– objavljivanjem općih akata,

– objavljivanjem odluka i zaključaka,

– na drugi primjeren način.

Članak 68.

Centar je dužan odredbe akta o osnivanju, statuta i drugih općih akata kojima se uređuje rad u obavljanju djelatnosti ili dijela djelatnosti koji se smatra javnom službom učiniti na pogodan način dostupnim javnosti.

Članak 69.

Centar je dužan objaviti obavijest o radnom vremenu sa strankama na mrežnoj stranici Centra, na vidljivom mjestu na ulazu u prostore Centra te na drugi prikladan način.

Članak 70.

Upravno vijeće i ravnatelj dužni su u okviru svojih ovlasti davati nadležnim tijelima tražene podatke na njihov zahtjev.

Članak 71.

Za javnost rada Centra odgovorni su Upravno vijeće i ravnatelj.

  1. POSLOVNA TAJNA

Članak 72.

Poslovnom tajnom smatraju se:

– podaci sadržani u molbama, zahtjevima i prijedlozima građana i pravnih osoba upućenih Centru,

– podaci sadržani u prilozima uz podneske iz točke 1. ovoga članka,

– podaci o polaznicima i pristupnicima programa obrazovanja, osposobljavanja, usavršavanja i vrednovanja koji su socijalno-moralne naravi,

– podaci koje kao povjerljive nadležno tijelo priopći Centru,

– druge isprave i podaci čije bi priopćavanje neovlaštenoj osobi bilo protivno interesima Centra i Osnivača,

– podaci i isprave koje ravnatelj proglasi poslovnom tajnom i podaci koji se smatraju poslovnom tajnom sukladno zakonu ili drugim propisima.

Članak 73.

Podatke i isprave koje se smatraju poslovnom tajnom dužni su čuvati svi andragoški i drugi djelatnici Centra, bez obzira na koji način saznali te podatke.

Čuvanje poslovne tajne obvezuje radnike i nakon prestanka rada u Centru.

Povreda čuvanja poslovne tajne smatra se težom povredom radnog odnosa.

Članak 74.

Ne smatra se povredom čuvanje poslovne tajne priopćenje podataka ili isprava koje se smatraju poslovnom tajnom, ako se ti podaci i isprave priopćavaju osobama, tijelima ili ustanovama kojima se oni mogu ili moraju priopćiti na temelju propisa ili na temelju ovlaštenja koja proizlaze iz funkcije koju oni obavljaju.

Članak 75.

O čuvanju poslovne tajne brine ravnatelj ili druga ovlaštena osoba.

  1. OPĆI I POJEDINAČNI AKTI CENTRA

Članak 76.

Opći akti Centra su:

– Statut,

– Pravilnik o obrazovanju odraslih,

– Pravilnik o radu,

– i drugi opći akti.

Članak 77.

Opće akte ovlaštena tijela Centra donose radi izvršenja zakona, podzakonskih akata i drugih propisa, izvršenja odredaba ovoga Statuta i uređenja odnosa u Centru.

Članak 78.

Inicijativu za donošenje općih akata, njihovih izmjena i dopuna može dati svaki član Upravnog vijeća, stručna tijela Centra i radnici Centra.

Ostali opći akti ne mogu biti u suprotnosti sa Statutom.

Članak 79.

Opći akti objavljuju se na oglasnoj ploči i službenim mrežnim stranicama Centra.

Opći akti stupaju na snagu najranije osmog dana od dana objave na oglasnoj ploči Centra.

Iznimno, zbog osobito opravdanih razloga, općim aktom se može odrediti da opći akt stupa na snagu dan nakon objave.

Opći akti primjenjuju se danom njihova stupanja na snagu, ako aktom kao dan primjene nije određen neki drugi dan.

Statut i opći akti ne mogu imati povratno djelovanje.

Članak 80.

Autentično tumačenje općih akata daje tijelo koje je akt donijelo.

Članak 81.

Centar osigurava svakom radniku uvid i korištenje općih akata Centra na način određen člankom 66. ovog Statuta.

Uvid u odredbe općih akata koji su u svezi s pružanjem usluga Centar osigurava korisnicima svojih usluga sukladno odredbama članka 66. ovog Statuta.

Članak 82.

Pojedinačne akte kojima se uređuju pojedina prava i interesi radnika donosi Upravno vijeće i ravnatelj sukladno zakonu, ovome Statutu i drugim općim aktima Centra.

Pojedinačni akti stupaju na snagu i izvršavaju se danom donošenja, osim ako je provođenje tih akata uvjetovano konačnošću akta, nastupom određenih činjenicama ili istekom određenog roka.

Članak 83.

O radu tijela Centra sastavlja se zapisnik.

Zapisnik mora biti potpun i istinit, odnosno točno izražavati tijek rada i bit odluka odnosno stavova sa sjednice.

Zapisnik se usvaja na idućoj sjednici tijela na čiji se rad odnosi.

  1. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 84.

Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje važiti Statut Centra za obrazovanje odraslih Ex Cathedra od 10. svibnja 2021. godine.

Članak 85.

Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana objave na oglasnoj ploči Centra.

U Splitu, 29.10.2024. godine.

Predsjednik Upravnog Vijeća:

Zvonimir Ožegović, bacc ing. traff.

KLASA: 602-06/24-11/3

URBROJ: 2181-179-24-05-2

 

Ovaj Statut je obavljen na oglasnoj ploči Centra dana 29.10.2024. godine te je stupio na snagu dana 06.11.2024. godine.

Ravnatelj:

Denis Ožegović, dipl. ing.